Ahir, tot just abans d'hora de dinar, el cap del despatx em va preguntar com podia explicar-li a una clienta que el que li reclamava Hisenda de la declaració de la Renda de l'any passat no era per culpa seua.
- Però és culpa teua? -vaig preguntar innocent, ja que, òbviament, era culpa seua: havia aplicat una deducció incorrecta i ara la clienta havia d'ingressar 700 euros més 300 euros de sanció.
- Dis-li que es tracta d'un error informàtic -vaig provar.
- Però això no m'eximeix de culpa -em va dir.
- Però això no m'eximeix de culpa -em va dir.
El problema és que res podrà eximir-lo de culpa perquè, efectivament, la culpa és seua.
Què fer en estos casos? Assumir la negligència i la possibilitat de perdre un client o mentir i trair l'honorabilitat professional?
El cap del despatx no es farà esta pregunta, perquè per a fer-se-la cal saber què és l’honorabilitat professional i, sospite, que no en té ni puta idea.
Maig 2006
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada