divendres, 22 de gener del 2010

Mòbil (I)

Durant la guàrdia del Torn d’Ofici d’ahir vaig haver de fer front a un dels pitjors casos que he tingut mai.

- Letrado, tenemos un menor de edad detenido. Venga inmediatamente -m’ordenà un agent sense desitjar-me ni bon dia i afegí: Departamento de Policía Judicial.

En escoltar ‘Policía Judicial’ em vaig posar a tremolar, ja que este departament sol tractar els temes més complexos i delicats: agressions sexuals, estafes, grans operacions de drogues, els assumptes de menors…

Però després de comprovar quin cas havia caigut en les meues mans, puc assegurar sense por a equivocar-me, que haguera preferit tindre de client un violador o un narcotraficant abans que el xiquet obés de 16 anys que tenia al costat.

- Martí, a tu cliente se le imputa un delito contra la integridad moral y física de otro menor de edad -m’anuncià l’agent de la Benemèrita.
- ¿Se puede saber qué ha hecho? -vaig preguntar, mentre repassava mentalment el Codi Penal.
- Claro, pero será mejor que
lo veas mientras le toman las huellas y le hacen las fotos para la ficha policial.
- ¿Que
lo vea?
- Sí, y también quiero que
lo vea su hermana -que havia estat present en tot moment, ja que la Llei del Menor així ho preveu.

Mentre l’agent buscava un fitxer al portàtil, ens advertí del que se’ns venia a sobre:

- Él y seis
valientes más acorralaron a otro chico, le insultaron, le humillaron, le dieron una paliza, lo grabaron todo con un móvil y se dedicaron a distribuir el vídeo por el instituto.

La germana del xiquet obés i jo ens vam mirar espantats.

- Aquí está -digué l’agent i afegí: os digo lo mismo que se dice en la tele: las imágenes son duras.

I tan dures que van fer que la germana plorara durant els cinc minuts que durava el vídeo i que en acabar jo tinguera ganes de vomitar.

2008

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails